Програмирането прилича на рисуването. Там художниците имат платно и четка и възможност да изразят себе си и да направят нещо уникално, което да зарадва околните. Така е и в програмирането. Програмистите имат любим програмен език (четка) и среда на разработка, компютър (платно). Това сравнение може да се направи и с други изкуства, като музика и т.н.
Децата обичат да рисуват и това е в сила и за много пораснали вече възрастни. В гимназията работим усилено за развитието на таланта и възможностите учениците да използват дигитални инструменти за създаване на изкуство. Дигиталното рисуване широко се използва в множество различни направления: видео игри; анимационни филми, в рекламата, като самостоятелна художествена форма, която има своите публики.
През тази учебна година на гости при нас бе Антони Христов – Художественият директор в Pixar, който стартира създаване на графична академия в София, а по-късно и в Бургас. Ние ще се постараем да създаваме условия нашите ученици, които имат творчески заложби да имат възможности за достъп до професионалисти и обучения в тази посока.
Учениците Мартин Севов, Кристиан Нейков, Мартин Бакалов, Ангел Желязков, Атанас Бурмов – активно работят в часовете и в създаването на графични елементи необходими за интегриране в софтуерните решения.
Кристиан Миланов – EX Libris,
ЕКС либрис на гимназията
Атанас Бурмов– поощрителна награда от национален конкурс „Водата, извор на живот“. Конкурсъст е от календара на МОН
Красияна Станимирова Камбурова ( 7000 участника в конкурса)-
участва в международен конкурс „Приказчица моя най- любима“,
проведен в Словакия.(специалната награда на детското жури)
Явор Карарколев– участва в
национален конкурс „Към звездите“
гр. Ловеч
Магдалена Омайска–
EX LIBRIS
Александра Лалева–
II награда „Виртуална пролет“